A ningú no se li escapa que el món del viatge ha canviat. La democratització que han suposat les companyies low – cost, entre altres factors, ha convertit en destinació turística llocs que no havien somiat mai en ser-ho. En paral·lel, ha consolidat i ampliat el públic objectiu d’aquells que ja estaven ben caracteritzats. A les oportunitats de negoci que genera la nova situació s’uneix també una paradoxa: el públic final viatja més que mai però s’informa també menys que abans, ja que s’improvisen més desplaçaments d’última hora en funció de l’oferta. Com a resultat, els carrers s’omplen d’un públic àvid d’informació, de propostes d’activitats, que de vegades no troben satisfacció perquè l’oficina de turisme està tancada o perquè aquell “secret” fantàstic indicat a les xarxes socials no és exacte o en realitat és tan conegut que resulta impossible visitar-lo.
La solució: traslladar aquella informació que sovint s’ha creat per als suports analògics, adaptant-la, al món digital en mobilitat. No es tracta de crear una simple app i incloure dins quatre dades generals, sinó d’aprofitar les possibilitats que brinden la realitat augmentada, la visita virtual, el vídeo, la geolocalització… per aportar informació rellevant, interactiva i que permeti alhora gestionar el fluxe turístic, derivant l’atenció cap a llocs que de vegades queden fora del focus d’atenció del turista. No n’hi ha prou amb posar la informació en línia: cal presentar-la en una manera fluida, atraient… i correctament gestionada per aconseguir els objectius de promoció turística que es fixin per endavant. Altrament, serà Pokemon Go qui decideixi el com, el quan i el què visitar en cada moment.