Per Anna Griera: 650 expositors i més de 275 ponents han assistit al 4YFN, l’esdeveniment que el Mobile World Congress organitza per a les startups de tecnologia digital. Durant tres dies es reuneixen al palau 8 de Fira Montjuïc per abastar un objectiu: fer negocis, i per aconseguir-ho necessiten cridar l’atenció i guanyar visibilitat.
Les grans companyies ho tenen més fàcil, ja que acaparen les mirades i ocupen titulars. En canvi, les startups han de donar el millor de si per captar l’atenció. En aquest esdeveniment gegantí, tot està junt i revolt, i les empreses necessiten concentrar els seus esforços per destacar. És com David davant Goliat.
Les jornades comencen a les set del matí i acaben a les dotze de la nit. S’intercanvien tranquil·lament trenta targetes diàries (o més). Cada startup utilitza les seves millors fórmules per esprémer tot el suc. TeamEQ, per exemple, ha estat present a dos estands: un amb Pier1 Barcelona Tech City i un altre amb Women4Tech. A més, ha estat la guanyadora del premi Hack D Gap i ha tingut l’oportunitat de donar un pitch en el Nestlé Stage el dimarts 28 de febrer.
Durant l’esdeveniment es posa a l’abast dels expositorspitch amb la premsa i amb els inversors i també s’organitzen activitats de networking. I es tracta d’escollir bé i assistir a aquells esdeveniments als quals acudeixen les peces clau de cada sector. Perquè un contacte en el moment adequat pot canviar el destí de la teva empresa.