Vendée Globe, eina de Màrqueting Territorial

Per Cristina Trujillano: La Vendée Globe és a data d’avui l’única regata al voltant del món en solitari, sense escales i sense assistència. L’esdeveniment va ser creat amb l’esperit de la mítica Sunday Times…

Per Cristina Trujillano: La Vendée Globe és a data d’avui l’única regata al voltant del món en solitari, sense escales i sense assistència. L’esdeveniment va ser creat amb l’esperit de la mítica Sunday Times Golden Globe celebrada en el 1968, la primera volta al món a vela sense escales a través dels tres grans caps de Good Hope, Leeuwin i Horn. La vuitena edició de la Vendée Globe acaba d’arrencar en les Sabres d’Olonne.

Sens dubte, aquest esdeveniment global és tot un referent per al món de l’esport en general i de la vela en particular. Professionals, aficionats i curiosos es donen cita al territori de la Vendée a fi de compartir inquietuds, divertir-se i conèixer de prop l’esdeveniment, els skippers, els vaixells… donant així visibilitat al seu esport favorit.

Una visibilitat que es veu reforçada per una estratègia de màrqueting territorial que persegueix el desenvolupament econòmic local als sectors turístic, cultural, mediambiental, gastronòmic… L’esdeveniment va més enllà de la frontera de l’esport i es converteix, en si mateix, en ambaixador del territori, en un atractiu més per als visitants, afegint valor a la destinació. La Vendée Globe es transforma una vegada més en eina de màrqueting territorial posicionant la imatge de marca d’un territori que busca diferenciar-se per mitjà dels seus avantatges competitius.

Actualment, el nou màrqueting turístic, inclou la promoció public-privada i posa en contacte els qui desitgen viure una experiència amb els qui poden proporcionar-la. El nou visitant respon a nous comportaments i hàbits de consum. Al producte, preu i lloc ara se sumen l’experiència vivencial i les emocions. Es pretén oferir informació i no publicitat.

La Vendée Globe en la seva estratègia de comunicació és molt més que un esdeveniment o una eina de màrqueting territorial, és transmissora d’aquest missatge ocult portador de valors afectius exemplars, d’emocions: “It’s a family affair”, “The Vendée Globe is a race and adventure”, la Vendée Globe és força, és valor, és respecte.

Globe a Social Media: @vendeeglobe #vg201

Estem preparats

Contacte

Ens agrada escoltar. Ens agrada imaginar. Ens agrada construir. Explica’ns el teu somni i el farem realitat.

Mercado en Tanqasy en Sudan