El 4YFN: l’oportunitat (enmig del caos) per a les startups


Per Anna Griera: 650 expositors i més de 275 ponents han assistit al 4YFN, l’esdeveniment que el Mobile World Congress organitza per a les startups de tecnologia digital. Durant tres dies es reuneixen al palau 8 de Fira Montjuïc per abastar un objectiu: fer negocis, i per aconseguir-ho necessiten cridar l’atenció i guanyar visibilitat.

Les grans companyies ho tenen més fàcil, ja que acaparen les mirades i ocupen titulars. En canvi, les startups han de donar el millor de si per captar l’atenció. En aquest esdeveniment gegantí, tot està junt i revolt, i les empreses necessiten concentrar els seus esforços per destacar. És com David davant Goliat.

Les jornades comencen a les set del matí i acaben a les dotze de la nit. S’intercanvien tranquil·lament trenta targetes diàries (o més). Cada startup utilitza les seves millors fórmules per esprémer tot el suc. TeamEQ, per exemple, ha estat present a dos estands: un amb Pier1 Barcelona Tech City i un altre amb Women4Tech. A més, ha estat la guanyadora del premi Hack D Gap i ha tingut l’oportunitat de donar un pitch en el Nestlé Stage el dimarts 28 de febrer.

Durant l’esdeveniment es posa a l’abast dels expositors pitch amb la premsa i amb els inversors i també s’organitzen activitats de networking. I es tracta d’escollir bé i assistir a aquells esdeveniments als quals acudeixen les peces clau de cada sector. Perquè un contacte en el moment adequat pot canviar el destí de la teva empresa.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone