Com descentralitzar el turisme de Barcelona


Barcelona ha passat en vint-i-cinc anys de ser un lloc més o menys atractiu pel seu clima temperat i vida nocturna a convertir-se en una de les ciutats més desitjades pel turista global. Fires de renom internacional, creuers, start-ups, ciutadans europeus a la recerca d’oportunitats millors que les que ofereix el seu país d’origen… tots arriben a Barcelona atrets pel turisme o generen atracció turística de retruc. El resultat? Una poderosa entrada de recursos econòmics, però també certa inevitable massificació, una pujada dels preus i la gentrificació d’alguns barris. S’imposa repensar el model de ciutat, a més d’alliberar pressió sobre aquells punts neuràlgics que necessiten oxigenar-se ràpidament oferint nous pols d’atracció turística al visitant. Almenys des de l’any 2012, l’Ajuntament de Barcelona treballa en la identificació de nous tractius, de vegades ocults als ulls del turista casual, per fomentar que els seus passejos no es limitin a fer un volt per la Sagrada Família o les Rambles. La idea és repartir la riquesa que deriva del turisme per tota la ciutat, proposant alhora visites que de vegades resulten sorprenents fins i tot per als mateixos barcelonins. I cal fer-ho ràpid: el 2015 es va batre un nou rècord turístic amb gairebé 8’5 milions de viatgers que es van allotjar en hotels oficials i regulats de la ciutat. És més, un 40% dels turistes de Barcelona són repetidors, per la qual cosa no se’ls pot seguir proposant sempre els mateixos atractius. Part de la feina d’identificació de punts d’interès realitzada fins ara ja és visible al web La meva Barcelona o descarregant les apps de rutes de l’Ajuntament d Barcelona.

Inmedia Solutions forma part d’aquest esforç, treballant en l’actualitat en la creació de diverses rutes per l’Esquerra i l’Eixample, aquella part del Pla Cerdà on en el passat es concentraven els serveis que l’alta burgesia no volia en el costat dret de l’Eixample. Està clar que a les metròpolis conviuen productes turístics i interessos molt diversos, que no és el mateix el que assisteix al Mobile World Congress que el creuerista que arriba al port amb Grimaldi o amb Balearia. Però aquest és precisament el repte: aconseguir crear focus turístics d’interès per a un públic heterogeni.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone